Regler för publika servrar
När du köpt tid för att spela på någon av våra publika servrar har du rätt att spela enbart om du följer våra riktlinjer nedan. Spelare som bryter mot våra regler riskerar att stängas av utan möjlighet till återbetalning av erlagd avgift.
Notera att om du spelar på någon av våra kunders servrar så gäller EJ nedanstående regler utan det är upp till respektive serveradministratör att upprätta egna regler.
- God ton. Var vänliga mot varandra. Rasism, mobbing eller liknande tolereras ej.
- Spam och missbruk. Att störa eller förstöra för andra är ej tillåtet. Att försöka sabotera genom att tex belasta servern så att andra inte kan spela eller att skriva onödigt många textmeddelanden tillåts ej.
- Spelare som inte följer compartment ABs riktlinjer eller åtsägelse från admin på servern stängs av. Eventuell erlagd avgift återbetalas EJ om spelare stängs av pga att ha misskött sig.
- Kick / Ban. Är det ett mindre regelbrott eller om compartment (eller av compartment AB utsedd Admin) anser att regelbrottet inte var så allvarligt så blir man utkastad från servern och avstängd en kortare tid (tex 1-3 dagar). Vid allvarligare regelbrott eller upprepade regelbrott stängs användaren av helt (så kallad ban) och kan inte återansluta till servern.
Kick/ban utförs i regel på samtliga servrar samtidigt, dvs missköter man sig på EN server så blir man ändå avstängd från samtliga servrar. - Språk. Håll vårdad ton. Onödiga svordommar eller liknande tillåts ej - tänk på att ALLA ska kunna samsas på våra servrar och att det finns användare i alla åldrar.
- "Hacking". Att medvetet sabotera för compartment och/eller andra användare på servern resulterar i avstängning och permanent blockering. Allvarligare brott kan även innebära att polisanmälan upprättas.
- Fusk. Att medvetet fuska tillåts inte. Att sabotera för andra för att själv få fördelar tillåts inte.
- Spelar du på en server där PVP (Player versus Player) är påslaget så ÄR det möjlgit för spelare att attackera varandra, att ensam eller i grupp ge sig på en annan spelare på en PVP-server är således tillåtet och är INTE ett regelbrott.
- Återbetalning. Erlagd avgift återbetalas ej. Så snart köp är genomfört har du tillgång till en server hos oss, ditt specialanpassade konto upprättas omedelbart och således kan exempelvis inte ågerrätten åberopas.
- Har du erlagt en avgift och ej omedelbart fått tillgång till tjänsten, kontakta oss omedelbart och meddela oss ditt användarnamn (meddela oss ALDRIG ditt lösenord, vi kommer aldrig att be om detta) och vilken tjänst du köpt samt när köpet genomfördes. För att vi ska kunna spåra ditt köp och eventuellt kunna återbetala eller kompensera dig med speltid vid ett annat tillfälle så måste du ha meddelat oss via de kontaktvägar vi specificerat samt senast inom en vecka (7 dygn) från det att köpet genomfördes.
Misstänker du att någon missköter sig på våra servrar? Rapportera dem direkt till oss.
Tänk på att all trafik loggas i våra system. Även om en Admin inte är synligt inloggad på en server så övervakas alltid alla servrar. Får vi in en anmälan i efterhand är det alltid möjligt att gå tillbaks och se vad som hänt, du är inte osynlig. Gillar du inte våra regler eller tycker de är "för stränga" så rekommenderar vi inte att du spelar på våra publika servrar utan istället hyr en egen minecraftserver hos oss. Till skillnad från en publik server så kan du i stor utsträckning utforma egna regler på din egen server.
Vår telefonsupport är enbart tillgänglig under ordinarie öppettider (avvikelser kan förekomma, tex semesterstängt) som specificerats på www.compartment.se eller i annan information som compartment AB tillhandahållit er med (tex via epost).
Vår epost-support är enbart tillgänglig för betalande kunder och hanterar endast direkta frågor kring tjänsten och felanmälan. Eventuella frågor rörande konfiguration i din dator, minecraftklienten i sig eller liknande erbjuder vi mot tilläggsavgift för kunder som köpt något av våra IT-supportavtal och mot löpande timdebitering, kontakta oss för mer information.
Vår Jour-support är alltid avgiftsbelagd. Du når vår jour dygnet runt via de kontaktuppgifter vi tillhandahållit er med. Vill du ej betala tilläggsavgift för joursupport ber vi dig vänta till nästa arbetsdag.
SLA-mivåer. Vi erbjuder flera olika servicenivåer (sk SLA:er, Service Level Agreement) som tilläggstjänst. För kunder som valt att beställa till ett SLA kan vi erbjuda utökad support, prioriterad support, snabbare inställelsetider. Utan IT-supportavtal eller SLA sker support i turordning enligt "first come first serve"-modellen, dvs alla ärenden besvaras snarast möjlgit och vi gör allt vi kan för att erbjuda så snabb support som möjligt men vi kan tex inte garantera dig ett svar utanför kontorstid. Vår målsättning är att besvara alla ärenden inom 24 arbetstimmar.
Läs mer Till toppen av sidan